Thursday, May 19, 2011

Day 2 - 10 things you love in lolita.

Denne blir litt som mine lolita favoritter innlegg, men ja ja... Lolita har MANGE flotte sider :D

1. kjole! Jeg er tross alt jente og noen ganger kan jeg være ganske gammeldags og si at jenter skal gå i kjole. Det er så my mer elegant, og jeg synes jenter i dag går alt for lite i kjole.
2. lengden på lolita kjoler eller skjørt. Før gikk jeg gjerne i miniskjørt, men nå etter det siste året har bruken av slike skjørt minket drastisk. Jeg føler meg så mer konfertabel i knelange skjørt slik at jeg ikke trenger å bekymre meg for at my bottom skal vises i alle omstendigheter. Desutten er mye mer behagelig og mantrenger ikke å trekke i det absolutt hele tiden:P
3. Pettycoat! Its my best lolita friend. Jeg føler meg rett og slett ubekvem uten den lille poofen det gir. Dessuten MÅ jeg invistere i en ny, for jeg vil ha ENDA større poof :D:D Ingen lolita uten bellshaped skjørt :D
4. Headpieces som sløyfer og annet hårdill elsker jeg og i Lolita er det låv å være litt crazy med hårpynten.
5. At lolita er såppas spesielt her i norge synes jeg er ubergøy! Det er en stil som handler om mot og det å vise at du er deg selv.
6. Kawaii stuff! Eller elegant! Lolita har så mange stilarter slik at du kan velge å gå kledd i noe du føler deg konfortabel i og likevel være lolita. Liker du å kle deg modent å elegant så dropper du det knesj rosa og bamse vesken og staser heller på elegante strømper og enkle print.
7. Jeg har egentlig aldri likt å gått spesielt lettkledd og det å kle seg etter en stil hvor dette ikke er noe poeng er ganske så avslappende. Stilen handler ikke om kropp som jeg nevnte i forige innlegg, og jeg kan i stede føle meg elegant og konfortabel.
8. Lolita bloggere! Tidligere har jeg ikke vært så ivrig på andres blogger, mest fordi jeg aldri fant bloggere med samme interesser som meg. Men etter jeg begynte å fordype meg litt i the lolita society, oppdaget jeg MANGE utrolige lolita bloggere som daglig gir meg inspirasjon og tips til å forbedre meg som person og som en lolita.
9. Det å gjøre lolita til noe eget har jeg nevnt tidligere på denne bloggen, og det er noe jeg virkelig står for. Unike lolitas er det mest inspirerende som finnes. Men likevel elsker jeg det at det går ann å være så gjenomført når det gjelder Lolita.
10. Ta frem barnet i deg. Noen synes det kansje er for sykt å gå kledd i streke farger eller påstellfarger, med bamse i armene og tonnevis ar smykker og hårpynt, ute blant folk. Men det er ikke kult før noen gjør det. Unger tenker ikke på hva anndre kommer til å tenke de bare gjør sitt og slik bør også alle tenke ikke bare lolitas. Om du tar barnsligheten helt ut i sweet lolita eller om du hjemmer den bak en svart gothic lolita-stil har ikke noe å si, bare du tenker på den måten.

No comments:

Post a Comment

Follow by Email