Monday, May 16, 2011

Day 1 - 10 things about your lolita bubble.

Ok da er vi i gang :P Litt vanskelig å definere "lolita bubble", men ja ja vi får prøva så godt vi kan :D
1. Jeg er alt for glad i alle lolita stilene, så det er vanskelig for meg og holde meg til en. Likevell har jeg en liten sweet lolita periode, mest fordi det er enklest å få tak i :3

2. Jeg har siden jeg var liten vært fasinert av bjelleformede kjoler og skjørt, og derfor har lolita fått en stor plass i hjertet mitt da jeg fant ut at en egen stil satte akkurat dette i fokus.


3. Å lage ting har jeg alltid likt, og at jeg kan lage meg acceories eller lære meg å sy skjørt og kjoler, eller bare dekorere dem, så at jeg så kan gå i det, noe med det beste med lolita.
4. Å være en lonely lolita (en lolita uten andre lolitavenner) har jeg egentlig ikke så mye imot. Selvfølgelig hadde det vært gøy å hatt en venn her i trondheim som også var interisert i lolita, men bare mine venner ikke har noe i mot at jeg kler meg slik, så klarer jeg meg fint med de.
5. Lolita tegninger er så nydelige og inspirerende og etter jeg ble mer og mer interisert i lolita så ble også tegningene mine tatt med i samme retning. Detalierte tegninger med store kjoler og mixing av forskjellige lolita stilarter er utrolig gøy :D
6. Fram til nå har jeg ingen kjoler eller skjørt fra de store lolita merkene og det synes jeg er helt greit også. Bodyline kommer med masse fint til havparten av prisen, og derfor kan jeg helelr kjøpe mye der enn å bruke år til å spare til EN ny kjole fra foreksempel Angelic Pretty. Likevell har jeg planer og å kjøpe meg en mørkeblå kjole fra AP en gang i framtiden :D
7. Jeg digger detalier og det med å lage ting er et stort pluss. Dere har foreksempel sett mobilen min spm jeg decorerte for noen måndeder siden og det utfyller lolita stilen helt! å decorere alle slags ting er uber gøy og lekkert!
8. som tidligere sagt i mitt mine lolita favoritter  innlegg, nevnte jeg headpieces. Sløyfer, hårbånd, spenner og alt slikt har jeg alltid vært fasinert av og du finner ikke meg i et lolita antrekk uten en eller flere sløyfer.
9. Jeg tror jeg oppdaget lolita først i 8. klasse hvor jeg bare søkte rundt på masse random bilder. problemet da var at jeg ikke viste hva det var og det fant jeg ut før to år etterpå heller. Lolita hadde altså vært e stort mysterium i flere år.
10. Det viktigste med lolita for meg er at du skal tørre å være deg selv ved å være utrolig søt og vakker, og da uten å gå truseløs i veldig korte skjørt og så trange topper at puppene henger utenfor. Lolita handler mer om skjønnhet og personlighet i stede for kropp og sex;)



No comments:

Post a Comment

Follow by Email